Oversigt

Studievejledning _

Studievalg Danmark på Varde Gymnasium

På Varde Gymnasium er tilknyttet studie- og karrierevejleder, Sabrina Bech Hald. Du vil møde Sabrina i forbindelse med de forskellige arrangementer Studievalg Danmark holder på Varde Gymnasium.
Du kan også kontakte hende på tlf 3333 2059 eller sab@studievalg.dk, hvis du har spørgsmål.

Sabrina Bech Hald

Sabrina i auditoriet på VG, hvor hun forklare elever fra 3.g om studiepraktik

Om Studievejledningen Danmark

Studievalg Danmark består af syv centre og et sekretariat. Vi er omkring 85 ansatte, og størstedelen er studie- og karrierevejledere.

Studievalgs kerneopgave er at vejlede om videregående uddannelse, erhvervsuddannelse, karriere samt efter- og videreuddannelse.

Vi vejleder gratis, uvildigt og uafhængigt i hele landet. Vejledningen tilbydes både i form af fysiske møder, online og pr. telefon. Formålet med vores vejledning er, at vejledningssøgende opnår lyst, mod og nysgerrighed til at udforske og håndtere overgange og valg af uddannelse og karriere gennem hele livet.

Vi vejleder alle, der er på vej mod videregående uddannelse, erhvervsuddannelse eller efter- og videreuddannelse.

Vores største målgruppe er unge, der er i gang med eller har afsluttet en ungdomsuddannelse, men vi vejleder også studerende på de videregående uddannelser, voksne på eller uden for arbejdsmarkedet samt voksne, der ønsker karriereskifte eller efter- og videreuddannelse. Vi vejleder også personer med udenlandske eksaminer, der ønsker at studere i Danmark.

Hvor og hvordan kan jeg få vejledning?

'Nogen gange giver det mening, at du sidder fysisk sammen med en vejleder, så I sammen kan snakke om din tvivl, dine ønsker, drømme mv. Andre gange er det mere oplagt at vende tingene pr. telefon eller online via Zoom. Det er helt op til dig, hvordan du ønsker at få vejledning.

På vores bookingside vælger du, hvor og hvordan du ønsker vejledning. Vi tilbyder vejledning fysisk mange steder i landet samt online og pr. telefon.

Hvis du er elev på en ungdomsuddannelse, kan du benytte vores vejledning på din skole.

Vi er kun et opkald eller en mail væk – og vi glæder os til at høre fra dig.