Bliv elev her på skolen _

Vælg Varde Gymnasium fordi

Med en hf- eller studentereksamen fra Varde Gymnasium får du det bedste rejsekort til din uddannelsesvej. Uddannelsens faglige dybde og bredde sikrer, at du har uendeligt mange veje at gå.

• du får moderne laboratorier og naturvidenskab på højt niveau. Du kan endda se på stjerner i gymnasiets eget observatorium!
  • du får adgang til et helt nyt Idrætshus, så du kan dyrke idræt på højt niveau i de fedeste rammer.
  • du får lært at arbejde innovativt og kreativt gennem virkelighedsnær undervisning og samarbejde med erhvervslivet.
  • du får lært at bruge flere sprog aktivt og bliver samtidig klog på kulturforskelle.
    du får adgang til Danmarks nok flotteste Musikhus så du kan øve og optage musik i de bedste rammer.
  • du får en stærk viden om politik, økonomi og sociologi og du lærer selv at lave kvantitative og kvalitative undersøgelser af samfundsforhold.
  • du får mulighed for at lave egne medieproduktioner gennem faget mediefag.
  • du får engagerede og dygtige lærere
  • du får det bedste fællesskab på tværs af årgangene gennem sjove events og spændende aktiviteter.

Sådan melder du dig til Varde Gymnasium

• Meld dig til gymnasiet eller HF på www.optagelse.dk

• Udfyld rubrikkerne med dine og dine værgers personlige
data.

• Vælg om det er STX- eller HF-uddannelsen, som passer bedst til dig og dine videre mål.

Hvis du vælger STX
Vælg mellem fremmedsprogene Tysk B, Spansk A og Fransk A.

Vælg mellem de kunstneriske/kreative fag Musik, Mediefag og Dramatik.

Hvis du vælger HF
Vælg mellem de kunstneriske/kreative fag musik, billedkunst, dramatik og idræt.